Organisatie, proces en toolsRapporten

Veranderen? – Transitierapport

Naast ons groeirapport kregen we de opdracht om ook een transitierapport op te stellen voor een extern bedrijf, spannend! Dit startte enkele maanden geleden, we kregen de opdracht en ons extern bedrijf voorgeschoteld. We hadden geluk, we kregen het bedrijf Revive.

Wie is Revive

Revive is een bouwondernemer met een kleine twist. Dit is een bedrijf die oude panden gaat opkopen en deze gaat verbouwen tot leefbare ruimtes. Dit zijn appartementen waar men letterlijk niks te kort heeft. Het zijn luxueuze bouwprojecten die vaak gebaseerd zijn op deeleconomie, zo heeft ieder appartement bijvoorbeeld een gemeenschappelijke gereedschapskist zodat niemand dit echt moet aankopen, want vaak kopen mensen een boormachine maar gebruiken ze die maar 1 keer. Revive wil zo dit duurzaam probleem gaan oplossen. Het is een innovatief bedrijf binnen hun sector.

Wat deden voor hen?

We gingen eerst en vooral op gesprek om te luisteren wat het bedrijf van ons verwachtte en ook om de mensen achter de schermen te leren kennen. Dit gesprek verliep moeizaam, maar er kwam een project uit waar we ons allemaal in konden vinden.

 

We hadden de opdracht om hun appartementen aantrekkelijker te maken voor jonge minder kapitaalkrachtige mensen. We moesten gaan uitzoeken wat deze mensen nu graag wilden in hun gebouw. Willen deze mensen een fitnessruimte, een zwembad…? Hier lag het probleem van Revive ze wisten niet wat deze mensen precies van hen verwachtten.

 

We zijn begonnen met het analyseren van hun processen. We zagen dat er tijdens het proces nooit wordt gepolst naar wat de mensen nu eigenlijk willen hebben. We besloten om simpelweg een enquête in het proces te verwerken. Je moet wel weten dat mensen het pand kopen vooraleer het gebouwd wordt. We verwerkten de enquête zodanig Revive kon zien wat het merendeel van de kopers wil in het gebouw. Op deze manier kan Revive een gebouw op maat van de koper gaan zetten, zo zijn ze zeker dat de kopers een goede beleving zullen hebben en het zullen doorvertellen aan hun vrienden en familie.

 

We zorgden ervoor dat het bedrijf zijn klanten beter kan gaan begrijpen, ze weten nu wat de eisen en wensen zijn van de klanten. Wij concreet hebben hieruit geleerd dat het uiterst belangrijk is geworden dat alles op maat wordt gemaakt voor de mensen. We zien dit niet alleen terugkomen op het internet maar deze trend zet zich gewoon voort in de vastgoedsector en waarschijnlijk in nog zo veel meer sectoren. We zien hieruit dat de klant uiterst veel eisen begint te stellen en personalisatie als prioriteit begint te zien.

 

Ik ben terug blij dat ik deze uitdaging heb mogen aangaan met het volledige Switch Visuals team en opnieuw een mooi resultaat hebben kunnen leveren aan onze externe partner.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *