Dataverwerving&verwerkingRapporten

CONXION WHAT AN EXPERIENCE

Op 22 Januari 2020 waren we welkom bij Conxion, gelegen in Waregem (niet in Deerlijk J). In dit gebouw heeft het bedrijf een experience center opgezet om iedereen te laten proeven van nieuwe technologische innovaties. Het is als het ware een echte ervaring, als netwerkeconomen was het smullen!

 

Het was mijn 2de keer in het center, de eerste maal waren we aanwezig met de studenten van communicatiemanagement in het kader van een andere module namelijk samenwerken. Hier was de insteek volledig anders en hadden we het niet echt naar onze zin. Deze keer was het anders en deden we een experience tour waar we hands-on mochten werken met verscheidene technologische hoogstandjes zoals de Hololens bijvoorbeeld.

De dag startte met een workshop rond powerapps, terug een applicatie die verwerkt zit in ons Microsoftpakket. Er ging terug een nieuwe wereld open of applicatie dan toch waar er terug oneindig veel nuttige toepassingen rond te bouwen zijn. Ik had dan ook direct inspiratie om een uitdaging te maken in het kader van deze Powerapps. Ik zag de opportuniteit om hierin onze contactenlijst in bij te houden, zo hebben we al onze contacten steeds op zak want dit is letterlijk een smartphone applicatie die je leert ontwikkelen.

Het is handig dat je ook deze apps kunt gaan linken aan andere applicaties in het landschap van Microsoft, zo kun je gemakkelijk de link maken met PowerAutomate, waarin je processen kunt gaan optimaliseren en automatiseren. Dit kunnen we dan terug gaan linken aan een Google forms en daaruit ontstaat een geavanceerde tool om jouw netwerk bij te houden en bijvoorbeeld leads te registeren.

 

Het tweede deel van de rondleiding ging dan vooral over de Experience in het center. We kregen er een VR-bril op onze neus gezet en werden ondergedompeld in de virtuele wereld. Dit is geen alledaagse natuurlijk. Niet alleen van VR en AR konden we proeven maar ook van bijvoorbeeld een geavanceerd whiteboard, de businesstoepassing is hiervan enorm. Alles in de rondleiding moet eigenlijk bekeken worden vanuit een business perspectief en dan gaan er letterlijk deuren open. Je ziet mogelijkheden van de technologieën die je normaal niet zou zien, vaak haken mensen al af op de prijs vooraleer ze de mogelijkheden bekijken. Dit is ook de reden waarom de mensen in het center vaak de prijzen niet kennen omdat ze de prijs geen invloed willen laten hebben op de mensen hun creatieve denken.

 

Het was een zeer leerrijke ervaring, waar we de mogelijkheden van technologie beter leerden kennen vanuit een businesskant. Een aanrader voor wie graag met alle nieuwe snufjes bezig is op de markt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *